KLATKA BEZPIECZEŃSTWA - zgodna z art 253-8 Zał. J. w całym jego brzmieniu, więc tyczy się to również otulin ochronnych: W miejscach gdzie ciała załogi mogą stykać się z klatką bezpieczeństwa
musi być ona osłonięta otuliną „miękką”. Zaleca się stosowanie otuliny niepalnej. W miejscach gdzie kask może stykać się z klatką bezpieczeństwa klatka musi być osłonięta otuliną według standardu FIA 8857-2001,
typ A (lista tech. nr 23) wg art. 253 zał. J. (pkt 8.3.5) Otulina ta musi być zamocowana nieruchomo do klatki
FOTELE TYPU KUBEŁKOWEGO (zalecane z listy technicznej FIA nr 12). Montaż foteli zalecany zgodny z art. 253-16 Zał. J.
GAŚNICE RĘCZNE - minimum dwie o masie 2 kg każda z aktualną datą ważności (sprawdźcie!). Gaśnice muszą być umieszczone w miejscu łatwo dostępnym dla członków załogi. Jeżeli samochód wyposażony jest w system gaśniczy musi on być
zgodny z art. 253.7 zał. J. Butla systemu gaśniczego oraz/lub gaśnice ręczne muszą być zamocowane w sposób uniemożliwiający wysunięcie się z mocowania w wyniku wypadku (system „anti-torpedo”).
PASY BEZPIECZEŃSTWA - minimum 4-punktowe, posiadające homologację FIA (aktualną lub utraconą) lub E, o szerokości pasa ramieniowego min 3 cale (stanowczo zalecane z listy technicznej FIA nr 24 lub 57).
Montaż pasów zgodny z art. 253-6.2 Zał. J. WAŻNE!!! - jeżeli na Waszych pasach, na naszywce homologacji widnieje napis „FHR Only!” to mogą one być używane tylko z systemem FHR (HANS lub hybryda) i tylko w takiej kombinacji
będą dopuszczone do startu. W samochodzie musi znajdować się co najmniej jeden nóż do cięcia pasów bezpieczeństwa.
SZYBY - Szyby przednia oraz w drzwiach kierowcy i pilota muszą być dopuszczone do ruchu na drogach publicznych − oryginalne lub homologowane, o czym świadczy oznakowanie. Pozostałe szyby mogą być wykonane z poliwęglanu o
minimalnej grubości 4 mm. Zalecany materiał: Lexan 400. Wyjątek stanowią auta załóg startujących w klasie GOŚĆ, co do których dopuszczane jest zastosowanie wytycznych z regulaminu RSMP 2022.
NADWOZIE - wszelkie modyfikacje nadwozia nie mogą obniżyć poziomu wytrzymałości konstrukcji nośnej nadwozia w odniesieniu do bazowej konstrukcji danego modelu samochodu. Ponadto:
• Dopuszcza się użycie części karoserii (lampy przednie, lampy tylne, atrapa, zderzaki) pochodzące z nadwozia tej
samej marki lecz innego modelu lub zamienników, w tym także tuningowych dostępnych na rynku do tego modelu.
• Listwy ozdobne itp. mogą być usunięte.
• Urządzenia aerodynamiczne, montowane na dachu, tylnej pokrywie lub drzwiach, są dowolne pod warunkiem, że nie
wystają poza obrys nadwozia w rzucie poziomym i są solidnie zamocowane. Elementy te muszą być solidnie
zamocowane.
• Dyfuzor zderzaka tylnego może być modyfikowany celem przeprowadzenia przez niego zakończenia rury
wydechowej.
• Drzwi przednie muszą pozostać oryginalne.
• Pokrywa bagażnika, silnika, błotniki, listwy ozdobne i nakładki nadwozia mogą być wykonane z mocnego
nieprzezroczystego materiału, pod warunkiem zachowania oryginalnego kształtu zewnętrznego.
• Zamocowanie pokrywy bagażnika i silnika jest dowolne, niemniej w tym przypadku każda pokrywa musi być
zamocowana w 4 punktach i musi posiadać możliwość otwarcia z zewnątrz.
▲ POWRÓT
SYSTEM FHR - jest wymagany dla samochodów o pojemności przeliczeniowej powyżej 2000 cm3 i stanowczo zalecany dla pozostałych samochodów.
KOMBINEZON – zgodny z listą techniczną FIA nr 27 lub 74. Dopuszczone jest używanie kombinezonów z utraconą homologacja FIA Standard 1986 oraz innych trudnopalnych jednoczęściowych kombinezonów (np. kombinezon mechanika)
KASKI OCHRONNE dla załogi muszą być typu stosowanego w sporcie motorowym. Stanowczo zalecane są kaski ochronne zgodne ze standardem z listy technicznej FIA nr 25. W przypadku stosowania systemu FHR kask musi być zgodny
z normą FIA, która dopuszcza użycie tego systemu.
BIELIZNA (DŁUGA), BALAKLAWA, SKARPETY – są stanowczo zalecane. Dopuszczone jest używanie w/w wyposażenia osobistego, wykonanego z włókien naturalnych, z utraconą normą ISO 6940 oraz nieposiadających homologacji
BUTY I RĘKAWICE – są stanowczo zalecane (norma 8856-2000). Stosowanie rękawic nie dotyczy pilotów. Dopuszczone jest używanie w/w wyposażenia osobistego z utraconą norma ISO 6940. Dopuszcza się używanie nieposiadających homologacji butów skórzanych
Przypominamy również, że auto przedstawione do BK1 musi być czyste!
Odnośniki do wszystkich wymienionych list technicznych oraz załącznika J znajdziecie w dziale „PORADNIK UCZESTNIKA” akapit „Badanie Kontrolne BK-1”.
▲ POWRÓT
Copyright © 2022 - 2023 - TopDrive Maciej Raczewski