RMPZ 2023

  RUNDA 1:  48. Rajd Monte Karlino 19.03

  RUNDA 2:  12. Rajd Koszaliński28.05

  RUNDA 3:  1. Rajd Jarociński02.07

  RUNDA 4:  8. Bëtowskô Gòńba24.09

  RUNDA 5:  4. Rajd Wilka29.10

TRIUMFATORZY

2. Rajd Kołobrzeski
15-16 września 2018 r.

4 runda RMPZ - KJS: 12 PS
Załóg: Start: 48 / Meta: 32
1.Dawid Matysiak / Marek Rzepiński
AK Rallyland / BMW E30
2598,04
2.Krzysztof Zieniewicz / Katarzyna Polańska
AK Koszaliński / Honda Civic
2623,24
3.Daniel Kurpinski / Tomasz Gruna
nierzeszony / Mitsubishi Lancer Evo VIII
2626,00

1. Rajd Kołobrzeski
23-24 września 2017 r.

5 runda RMPZ - KJS: 11 PS
Załóg: Start: 61 / Meta: 53
1.Waldemar Dziedzic / Bartosz Piotrowski
AK Morski / Mitsubishi Lancer Evo VI
917,65
2.Oscar Schmidt / Marta Korszylowska
AK Stargardzki / BMW
923,10
3.Tomasz Buńka / Agnieszka Baryłowicz
AK Koszaliński / Audi A4 Quattro
927,74

 
 


Edycja 1 - 23-24 września 2017

Relacja video z 1. Rajdu Kołobrzeskiego:
Po raz pierwszy w historii rajd samochodowy zawitał od największego polskiego uzdrowiska nad Bałtykiem. W dniach 23-24 września Automobilklub Koszaliński zorganizował tutaj 5 rundę Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej - 1. Rajd Kołobrzeski. Rajd rozpoczął się w sobotni wieczór od dwóch prologów ulicami centrum miasta, częściowo po asfalcie, a częściowo bo bardzo śliskiej kostce kamiennej. Niespodziankę sprawiła załoga przednionapędowej Hondy Civic – Michał Iwańcio / Jarek Iwańcio, która po pierwszym dniu rajdu liderowała w generalce wyprzedzając wszystkie czteronapędówki. W niedziele do pokonania były trzy pętle po 3 oesy każda.

Rozpoczynał je odcinek wytyczony w kołobrzeskim porcie rybackim i na okolicznych ulicach. Kolejny oes to bardzo wymagający "Stary Borek". Bardzo szybkie, profilowane zakręty, praktycznie bez prostych, do tego miejscami zniszczona nawierzchnia to kwintesencja rajdowania, do tego w otwartym terenie dogodnym dla kibiców. Ostatni w pętli OS "Ołużna" to widowiskowy przejazd przez wioskę, zakończony szybką partią do mety. Od rana spora grupa kibiców urządziła na tutejszym przystanku strefę kibica godną RSMP - gwizdki, fanfary, banery i brawa dla każdej załogi na pewno pozostaną w pamięci rajdowców. Walka o zwycięstwo trwała do ostatniego oesu, a o kolejności na mecie zadecydowało potrącenie szykany przez dotychczasowego lidera. Ostatecznie ze zwycięstwa cieszył się Waldemar Dziedzic, Oscar Schmidt dojechał drugi, na pocieszenie będąc najszybszą ośką, a najniższy stopień podium utrzymał Tomasz Buńka mimo ostro atakujących Arka Tyca i Pawła Pisza. Już dawno nie widzieliśmy tak zaciętej rywalizacji. Także w poszczególnych klasach walka toczyła się na ułamki sekund. Wygląda na to, że poziom zawodników w Rajdowych Mistrzostwach Polski Zachodniej jest najwyższy w tej części naszego kraju. Odcinki specjalne i ich zabezpieczenie przypominają te z "dorosłych" rajdów, a cała otoczka jest równie atrakcyjna. Debiut rajdu w Kołobrzegu okazał się niezwykle udany, a nadmorskie trasy spełniły oczekiwania z nawiązką.

▲ POWRÓT


Edycja 2 - 15-16 września 2018

Relacja video z 2. Rajdu Kołobrzeskiego:
Po niesamowitym sukcesie pierwszej edycji rajdu samochodowego w największym polskim uzdrowisku, który przyciągnął tłumy kibiców i ponad 60 załóg rajdowych z całego kraju Automobilklub Koszaliński niemal od razu przystąpił do przygotowań 2. edycji. Zaplanowano powtórkę podwójnego miejskiego, nocnego prologu w sobotę oraz 3 atrakcyjne odcinki specjalne - w tym jeden całkowicie nowy, które miały być przejeżdżane trzykrotnie. Po otrzymaniu pozytywnych opinii zarządców dróg oraz policji na dwa tygodnie przed rajdem swoją zgodę wycofał prezydent miasta. Po kilkunastu nieudanych próbach spotkania lub skontaktowania się z prezydentem podjęliśmy decyzję o wdrożeniu planu awaryjnego i organizacji Rajdu Kołobrzeskiego bez Kołobrzegu. W trybie błyskawicznym uzyskaliśmy zgodę na wykorzystanie terenu byłego lotniska w Zegrzu Pom i mogliśmy utrzymać termin rajdu. Jak się okazało, nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. W Zegrzu przygotowaliśmy dwudniowy rajd zawierający aż 12 oesów! Na każdy dzień przygotowaliśmy po dwa różne, ponad 4-kilometrowe odcinki, które przejeżdżane były trzykrotnie. Sobotnie ściganie rozpoczęło się popołudniu, a ostatnia pętla pokonywana była wieczorem, więc nocnego akcentu nie zabrakło. Po ostatnim oesie zawodnicy i organizatorzy spotkali się przy integracyjnym ognisku. Niedzielne pętle z kolejnymi 2 oesami przejeżdżanymi trzykrotnie rozpoczęły się rano a zakończyły ok. godz. 15:00. W sumie zawodnicy pokonali ponad 50 km oesowych przy długości całego rajdu 77 km. To była niesamowita esencja ścigania i fantastyczna dwudniowa impreza rajdowa.

▲ POWRÓT



Copyright © 2022 - 2023 - TopDrive Maciej Raczewski