

| NAZWA: | 4. Rajd Wilka | 
| RUNDA RMPZ: | 5 / 5 | 
| ROZPOCZĘCIE: | 28 października 2023 r. g. 14:00 | 
| ZAKOŃCZENIE: | 29 października 2023 r. g. 17:00 | 
| BAZA RAJDU: | Łobez powiat łobeski woj. zachodniopomorskie | 
| NAWIERZCHNIA: | asfalt | 
| PARK SERWISOWY: | Węgorzyno | 
| ODCINKI SPECJALNE: | 6 x 4,2 km / 1 x 1,2 km | 
| SUPEROES: | Łobez | 
| DŁUGOŚĆ RAJDU: | 99 km | 
| DŁUGOŚĆ OS: | 25,2 + 1,8 km | 
|  | |
Finałem tegorocznej rywalizacji w ramach Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej będzie 4. Rajd Wilka. Bazą rajdu będzie ponownie miasto Łobez, a biuro rajdu działać będzie od soboty, 28 października w nowym amfiteatrze „Stare Boisko”. Odcinki specjalne wytyczyliśmy na terenie gminy Węgorzyno. Niesamowicie kręte drogi, wijące się między jeziorami przez szczyty tutejszych wzgórz są idealne do wytyczenia rajdowych oesów. W tym roku zaproponujemy jeden dobrze znany i jeden całkowicie nowy oes. Oba odcinki specjalne pokonywane będą w niedzielę trzykrotnie, a w przerwach między pętlami załogi rajdowe przyjeżdżać będą do Parku Serwisowego w Węgorzynie. Po przejechaniu sześciu oesów wrócimy do Łobza, by na ulicach ścisłego centrum rozegrać finałowy, miejski superoes. Tą próbą zakończymy rajd i jednocześnie cały tegoroczny sezon Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej. Zapraszamy na ostatnią odsłonę RMPZ 2023 na piękne tereny powiatu łobeskiego, nie bez powodu zwane „Bieszczadami Północy”. To tutaj rozstrzygną się losy tytułów mistrzowskich w poszczególnych klasach oraz klasyfikacji generalnej. Zapowiada sie walka do ostatniego metra ostatniego oesu. Rajdu Wilka po prostu nie można przegapić!
czytaj dalej
| wydarzenie | dzień | data | godzina | miejsce | 
|---|---|---|---|---|
| opublikowanie regulaminu uzupełniającego | poniedziałek | 09.10.2023 | 10:00 | rmpz.pl | 
| otwarcie listy zgłoszeń | poniedziałek | 09.10.2023 | 10:00 | rmpz.pl | 
| koniec I terminu zgłoszeń | poniedziałek | 16.10.2023 | 23:59 | rmpz.pl | 
| zamknięcie listy zgłoszeń | piątek | 20.10.2023 | 23:59 | rmpz.pl | 
| opublikowanie harmonogramów OA i BK-1 | czwartek | 26.10.2023 | 10:00 | rmpz.pl | 
| odbiór administracyjny OA | sobota | 28.10.2023 | 14:00 - 15:30 | Amfiteatr Stare Boisko Łobez | 
| badanie kontrolne BK-1 | sobota | 28.10.2023 | 16:00 - 18:00 | OSKP Utech, ul. Bema 30A, Łobez | 
| pierwsze posiedzenie ZSS | sobota | 28.10.2023 | 18:45 | Amfiteatr Stare Boisko Łobez | 
| odprawa z uczestnikami | sobota | 28.10.2023 | 19:15 | Amfiteatr Stare Boisko Łobez | 
| start rajdu | niedziela | 29.10.2023 | 09:00 | Park Serwisowy Węgorzyno | 
| meta 1. załogi | niedziela | 29.10.2023 | 15:20 | Amfiteatr Stare Boisko Łobez | 
| publikacja wyników końcowych prowizorycznych | niedziela | 29.10.2023 | 17:00 | Amfiteatr Stare Boisko Łobez | 
| ceremonia wręczenia nagród | niedziela | 29.10.2023 | 17:30 | Amfiteatr Stare Boisko Łobez | 
REGULAMIN RMPZ 2023 1680896804 ⭮ 07.04.2023 | 21:46:44 REGULAMIN AIS 2023 1685478448 ⭮ 30.05.2023 | 22:27:28
| lp. | NR | Kierowca / Pilot | Samochód | Klub | Kl. | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1 | Krzysztof Wojnowski / Witold Wojnowski | Audi A4 | Automobilklub Morski | 4 | 
| 2 | 2 | Michał Mierniczak / Marek Sadurski | Abarth Punto | Automobilklub Koszaliński | 4 | 
| 3 | 3 | Stanisław Dyjak / Agnieszka Baryłowicz | FORD FIESTA PROTO | AUTOMOBILKLUB MORSKI | 4 | 
| 4 | 4 | Moliński Adam / Hebda Mirosław | Subaru Impreza | Automobilklub Rzemieślnik | 4 | 
| 5 | 5 | Mariusz Antonow / Damian Czekan | Mitsubishi Lancer Evo X | Automobilklub Bydgoski | 4 | 
| 6 | 6 | Dawid Matysiak / Jarosław Galanty | BMW RALLY 1 | Automobilklub Koszaliński | RWD | 
| 7 | 7 | Robert DONAJ / Monika Szczepanska | Mazda MX5 | Automobilklub Koszaliński | RWD | 
| 8 | 8 | Krystian Itrich / Adam Hering | BMW, E36, COUPE | niezrzeszony (Bytów) | RWD | 
| 9 | 9 | Robert Peczynski / Bartosz Łukaszewski | BMW 3 | Automobilklub Koszaliński | RWD | 
| 10 | 10 | Zbigniew Peczyński / Łukasz Chołuj | BMW 3 | Automobilklub Koszaliński | RWD | 
| 11 | 11 | ROBERT ABRAMCZYK / KAMIL ABRAMCZYK | BMW | Automobilklub Wielkopolski | RWD | 
| 12 | 12 | Ernest Abramczyk / Konrad Abramczyk | BMW 318 IS | niezrzeszony | RWD | 
| 13 | 14 | Arkadiusz Dembski / Tomasz Gajzner | BMW 318ti compact | Automobilklub Koszaliński | RWD | 
| 14 | 15 | Paweł Kiełbasa / Bartosz Michalski | BMW E30 | Automobilklub Bydgoski | RWD | 
| 15 | 16 | Łukasz Kasprzyk / Dawid Jędrzejewski | Ford Fiesta ST | Automobilklub Bydgoski | 3 | 
| 16 | 17 | Mateusz Szałas / Kacper Szałas | Honda Civic Ufo | Automobilklub Koszaliński | 3 | 
| 17 | 18 | PATRYK SCIESZYNSKI / MARCIN BOIŃSKI | HONDA CIVIC TYPE R | AUTOMOBILKLUB BYDGOSKI | 3 | 
| 18 | 19 | Damian Kopeć / Mikołaj Groszewicz | bMw | Automobilklub Koszaliński | 3 | 
| 19 | 20 | Wojtek Puchalski / Ania Puchalska | BMW E30 318is | Automobilklub Wielkopolski | 3 | 
| 20 | 21 | TOMASZ JĘDRZEJCZAK / JOANNA JĘDRZEJCZAK | Opel Astra GSI | Automobilklub Bydgoski | 3 | 
| 21 | 22 | Jacek Bartnik / Hubert Szczurko | Seat Cordoba | Automobilklub Koszaliński | 3 | 
| 22 | 23 | Roman Bortkiewicz / Adrian Rałowicz | Renault Clio CT | G4 Sport Club | 3 | 
| 23 | 24 | Damian Majchrowski / Szymon Nowakowski | Peugeot 206RC | Automobilklub Morski | 3 | 
| 24 | 25 | Mateusz Adrian / Jakub Korthals | Honda Civic | Automobilklub Morski | 2 | 
| 25 | 26 | Kamil Zaroda / Agnieszka Paszkiewicz | Mitsubishi Colt | Automobilklub Bydgoski | 2 | 
| 26 | 27 | Tomasz Bilski / Laura Bilska | Honda Civic | Automobilklub Włocławski | 2 | 
| 27 | 28 | Pawel Dawidowicz / Jacek Wojtas | Citroen C2 | Automobilklub Koszaliński | 2 | 
| 28 | 29 | Robert Gościniak / Anna Budzyńska | Citroen C2 | Automobilklub Bydgoski | 2 | 
| 29 | 30 | Marcin Kwapisz / Marcin Góralczyk | Honda Civic | Automobilklub Koszaliński | 2 | 
| 30 | 31 | Pawel Malek / Piotr Czajka | Fiat Cinquecento | Automobilklub Morski | 1 | 
| 31 | 32 | ADAM JURCZYK / SŁAWOMIR MILEWICZ | FIAT CINQUECENTO | AUTOMOBILKUB KOSZALIŃSKI | 1 | 
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych.
W związku z koniecznością przetwarzania danych osobowych informujemy, że:
    Administratorem danych osobowych (ADO), podanych w formularzu zgłoszenia, jest Organizator imprezy Automobilklub Koszaliński, ul. Orląt Lwowskich 33, 75-522 Koszalin.
    Podanie danych jest niezbędne do przyjęcia zgłoszenia i udziału w ww. zawodach/imprezie, a ich niepodanie to uniemożliwi.
    Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
        - uczestnictwa w zawodach/imprezie, w tym klasyfikowania w wynikach zawodów/imprezy a następnie w klasyfikacji rocznej danego cyklu;
        - oceny zdolności do udziału w danych zawodach, na podstawie zaświadczenia lekarskiego;
        - potwierdzania przynależności klubowej;
        - promowanie zawodów/imprezy m.in. poprzez publikację zdjęć, np. z uczestnictwa w zawodach/imprezie, z rozdania nagród, itp.;
        - podlegania ew. odpowiedzialności dyscyplinarnej.
    Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy, (którą stanowi zgłoszenie) i podjęcia działań na wniosek osoby, której dane dotyczą, związanych z przyjęciem zgłoszenia i możliwością udziału w danym sporcie motorowym, jak również art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora lub stronę trzecią, jakim jest promowanie zawodów/imprezy.
    Odbiorcą danych osobowych będą np.:
        - Międzynarodowe Federacje Sportowe, gdy ma to zastosowanie;
        - Narodowe Federacje Sportowe, w przypadku rozgrywania zawodów/imprezy leżących w ich jurysdykcji;
        - media, użytkownicy stron internetowych, w związku z publikacją wyników, informacji prasowych, zdjęć z zawodów/imprezy;
        - firmy ubezpieczeniowe, gdy ma to zastosowanie;
        - firmy pocztowe i kurierskie, zapewniające wymianę korespondencji.
    Dane osobowe będą przechowywane odpowiednio: Dokumenty zgłoszeniowe – 2 lata liczone od daty przyjęcia zgłoszenia; Wyniki i klasyfikacje roczne – bezterminowo; Dokumenty dot. ew. postępowania dyscyplinarnego zgodnie z procedurą regulującą to postępowanie.
    Prawa przysługujące osobie, której dane dotyczą to:
        - żądanie dostępu do danych osobowych, ich sprostowania oraz otrzymania kopii tych danych, jak również otrzymania pełnej informacji o ich przetwarzaniu;
        - żądanie usunięcia danych osobowych lub ograniczenia ich przetwarzania wyłącznie do ich przechowywania, a także wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania;
        - żądanie przenoszenia danych, w tym otrzymania podanych danych w postaci pliku komputerowego w powszechnie używanym formacie lub przesłania tego pliku innemu administratorowi;
        - wniesienie skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na przetwarzanie danych osobowych przez ADO.
    Wszelkie wnioski, pytania i żądania związane z przetwarzaniem można kierować do Organizatora zawodów/imprezy na adres e-mail: klub@ak-koszalinski.pl
     
W tym miejscu publikować będziemy komunikaty, informacje organizatora i inne dokumenty dotyczącej danej rundy.
 Karta drogowa służy do notowania zarówno rezultatów na poszczególnych próbach, lecz także do potwierdzania czasów przejazdu pomiędzy Punktami Kontroli Czasu (PKC). 
Punkt Kontroli Czasu (jak i każdy inny punkt kontrolny) traktowany jest jako park zamknięty, dlatego też jakiekolwiek próby naprawy oraz serwisowania zakończą się wykluczeniem z zawodów! Załoga, która przekroczy żółtą tablicę zapowiedzi PKC rozpoczyna automatycznie procedurę wjazdową. 
Prawidłowo jej przekroczenie powinno nastąpić w minucie naszego wyznaczonego czasu przybycia, jednakże możemy podjechać do stolika sędziów 1 minutę wcześniej - pamiętajmy jednak, że kartę drogową wręczamy sędziemu w odpowiednim czasie!. Właściwy czas wjazdu uzyskamy dodając 
czas jaki mamy przeznaczony na pokonanie danego odcinka drogowego do czasu startu do tego odcinka (z dokładnością do 1 minuty). 
 Jest to o tyle istotne, gdyż za każde spóźnienie oraz za wczesny przyjazd na dany PKC nakładane są kary na załogę (odpowiednio 10s za każdą minutę spóźnienia i 60s za każdą minutę wcześniejszego przyjazdu).
Większość pozycji na karcie wypełniają sędziowie danych punktów (PKC, Start, Meta Stop), dla uczestnika pozostaje szare pole po prawej stronie, w którym może odnotowywać planowany czas wjazdu na następny PKC
Karta drogowa służy do notowania zarówno rezultatów na poszczególnych próbach, lecz także do potwierdzania czasów przejazdu pomiędzy Punktami Kontroli Czasu (PKC). 
Punkt Kontroli Czasu (jak i każdy inny punkt kontrolny) traktowany jest jako park zamknięty, dlatego też jakiekolwiek próby naprawy oraz serwisowania zakończą się wykluczeniem z zawodów! Załoga, która przekroczy żółtą tablicę zapowiedzi PKC rozpoczyna automatycznie procedurę wjazdową. 
Prawidłowo jej przekroczenie powinno nastąpić w minucie naszego wyznaczonego czasu przybycia, jednakże możemy podjechać do stolika sędziów 1 minutę wcześniej - pamiętajmy jednak, że kartę drogową wręczamy sędziemu w odpowiednim czasie!. Właściwy czas wjazdu uzyskamy dodając 
czas jaki mamy przeznaczony na pokonanie danego odcinka drogowego do czasu startu do tego odcinka (z dokładnością do 1 minuty). 
 Jest to o tyle istotne, gdyż za każde spóźnienie oraz za wczesny przyjazd na dany PKC nakładane są kary na załogę (odpowiednio 10s za każdą minutę spóźnienia i 60s za każdą minutę wcześniejszego przyjazdu).
Większość pozycji na karcie wypełniają sędziowie danych punktów (PKC, Start, Meta Stop), dla uczestnika pozostaje szare pole po prawej stronie, w którym może odnotowywać planowany czas wjazdu na następny PKC
 oraz musi podpisem potwierdzić wpisy sędziego. Na końcu każdej sekcji, przed wjazdem do parku serwisowego oddajecie kartę drogową sędziemu PKC i otrzymujecie nową na kolejną sekcję.
Nalezy pamiętać, że zgubienie karty drogowej powoduje natychmiastowe wykluczenie załogi z rajdu.
 oraz musi podpisem potwierdzić wpisy sędziego. Na końcu każdej sekcji, przed wjazdem do parku serwisowego oddajecie kartę drogową sędziemu PKC i otrzymujecie nową na kolejną sekcję.
Nalezy pamiętać, że zgubienie karty drogowej powoduje natychmiastowe wykluczenie załogi z rajdu. Na 
grafiikach obok prezentujemy zestawienie tych znaków oraz schemat ich ustawienia.
Na 
grafiikach obok prezentujemy zestawienie tych znaków oraz schemat ich ustawienia. Koniec strefy oznajmiaja znak z trzema pasami na beżowym tle. Za tym znakiem przestają obowiązywać przepisy parku zamkniętego.
Dodatkowo występują znaki informacyjne na niebieskim tle, wskazujące uczestnikom m.in punkt łączności SOS na próbie, punkt medyczny czy też miejsce kontroli lub znakowania kół.
Koniec strefy oznajmiaja znak z trzema pasami na beżowym tle. Za tym znakiem przestają obowiązywać przepisy parku zamkniętego.
Dodatkowo występują znaki informacyjne na niebieskim tle, wskazujące uczestnikom m.in punkt łączności SOS na próbie, punkt medyczny czy też miejsce kontroli lub znakowania kół.
 Zgodnie z tym, co wyczytaliśmy w regulaminie uzupełniającym imprezy, w odpowiednich godzinach 
stawiamy się we wskazanym w regulaminie miejscu na odbiorze administracyjnym (OA). Często organizator precyzuje godziny odbioru dla poszczególnych załóg lub ich grup poprzez publikację harmonogramu OA. Warto więc na bieżąco śledzić 
oficjalną stronę rajdu, na której przed rajdem są publikowane wszystkie dokumenty. Czym jest OA? Tu po raz pierwszy spotykamy się z organizatorem by otrzymać komplet niezbędnych nam dokumentów.
Lecz najpierw w biurze rajdu sami musimy przedłożyć wymagane dokumenty:
Zgodnie z tym, co wyczytaliśmy w regulaminie uzupełniającym imprezy, w odpowiednich godzinach 
stawiamy się we wskazanym w regulaminie miejscu na odbiorze administracyjnym (OA). Często organizator precyzuje godziny odbioru dla poszczególnych załóg lub ich grup poprzez publikację harmonogramu OA. Warto więc na bieżąco śledzić 
oficjalną stronę rajdu, na której przed rajdem są publikowane wszystkie dokumenty. Czym jest OA? Tu po raz pierwszy spotykamy się z organizatorem by otrzymać komplet niezbędnych nam dokumentów.
Lecz najpierw w biurze rajdu sami musimy przedłożyć wymagane dokumenty: To obowiązkowy punkt programu. 
Każdy samochód zostanie poddany przed startem badaniu kontrolnemu „BK-1”, którego celem jest ustalenie, czy
samochód jest zgodny Regulaminem AIS wraz z jego załącznikami oraz przynależności do klasy zadeklarowanej w
zgłoszeniu. Organizator przed rajdem publikuje harmonogram BK-1, w którym każda z załóg ma wyznaczoną swoją godzinę wjazdu. Samochód przedstawiony do badania kontrolnego musi być czysty zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz.
Kierowca obowiązany jest przedstawić wszystkie obowiązujące dokumenty (prawo jazdy, dowód rejestracyjny z
ważnymi badaniami technicznymi, ubezpieczenie OC i NW. Organizator może zarządzić dodatkowe badania
kontrolne w czasie trwania imprezy oraz badania kontrolne po imprezie „BK-2”, które odbywa się bezpośrednio po
przybyciu uczestników na metę.
To obowiązkowy punkt programu. 
Każdy samochód zostanie poddany przed startem badaniu kontrolnemu „BK-1”, którego celem jest ustalenie, czy
samochód jest zgodny Regulaminem AIS wraz z jego załącznikami oraz przynależności do klasy zadeklarowanej w
zgłoszeniu. Organizator przed rajdem publikuje harmonogram BK-1, w którym każda z załóg ma wyznaczoną swoją godzinę wjazdu. Samochód przedstawiony do badania kontrolnego musi być czysty zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz.
Kierowca obowiązany jest przedstawić wszystkie obowiązujące dokumenty (prawo jazdy, dowód rejestracyjny z
ważnymi badaniami technicznymi, ubezpieczenie OC i NW. Organizator może zarządzić dodatkowe badania
kontrolne w czasie trwania imprezy oraz badania kontrolne po imprezie „BK-2”, które odbywa się bezpośrednio po
przybyciu uczestników na metę. Ostatnim punktem programu przed startem jest obowiązkowa odprawa uczestników rajdu. Po opublikowaniu oficjalnej listy startowej, w wyznaczonym przez organizatora miejscu i czasie
wszystkie załogi spotykają się z dyrektorem i osobami oficjalnymi rajdu. Na odprawie podsumowane zostaną dotychczasowe wydarzenia dnia, wyjaśnione kolejne zadania i procedury, oraz omówione rzeczy charakterystyczne dla danego rajdu i ewentualne 
nietypowe sytuacje, które załogi mogą na nim spotkać. Na odprawie jest także czas na zadawanie pytań kierownictwu rajdu - jeżeli czegoś nie wiesz, pytaj właśnie na odprawie, póżniej nie będzie już na to czasu.
Ostatnim punktem programu przed startem jest obowiązkowa odprawa uczestników rajdu. Po opublikowaniu oficjalnej listy startowej, w wyznaczonym przez organizatora miejscu i czasie
wszystkie załogi spotykają się z dyrektorem i osobami oficjalnymi rajdu. Na odprawie podsumowane zostaną dotychczasowe wydarzenia dnia, wyjaśnione kolejne zadania i procedury, oraz omówione rzeczy charakterystyczne dla danego rajdu i ewentualne 
nietypowe sytuacje, które załogi mogą na nim spotkać. Na odprawie jest także czas na zadawanie pytań kierownictwu rajdu - jeżeli czegoś nie wiesz, pytaj właśnie na odprawie, póżniej nie będzie już na to czasu.
 Sprawdzamy na liście startowej naszą godzinę 
startu i stawiamy się w wyznaczonym miejscu z odpowiednim zapasem czasu. Rajd rozpoczyna PKC-0, który często jest ulokowany na rampie startowej w reprezentatywnym miejscu miasta - bazy rajdu.
Po ceremonii przejazdu przez rampę i przywitaniu przez konferansjera jedziemy zgodnie z książką drogową na pierwszy oes. Jeszcze jeden PKC, a zaraz za nim start do pierwszego odcinka. Na PKC przyjeżdżamy w czasie określonym w książce drogowej. Jest on także 
naniesiony na karcie drogowej. Wjeżdżamy na PKC (o swojej minucie lub 1 minutę wcześniej) i gdy zegar pokaże naszą minutę podajemy kartę sędziemu PKC. Pamiętajmy o przygotowaniu do startu: założone i zapięte kaski, zapięte pasy, zamknięte szyby, włączone światła mijania.
Podjeżdżamy do linii startu i ponownie wręczamy kartę drogową, tym razem sędziemu startu, który wpisuje nam do karty godzinę startu. Ten wpis jest dla nas bardzo ważny nie tylko ze względu na sam OS. Faktyczna godzina startu to czas od którego liczymy czas dojazdu na następny punkt.
Oznacza to, że mając na dojazd np. 17 minut, musimy w tym czasie pokonać odcinek specjalny i dojazdówkę. Dlatego niezwykle ważne jest sprawne działanie na kolejnych punktach kontrolnych - m.in. mecie stop. Ale zanim na nią dojedziemy trwa to, po co
przyjeżdżamy na rajd - czyli walka z czasem na oesie. Kończy się ona wraz ze znakiem „mety lotnej”, po której mamy odcinek drogi do wyhamowania i spokojnego podjechania na metę stop. Tutaj sędzia wpiszę nam w kartę drogową nasz czas przecięcia
 mety lotnej i uzyskany rezultat. Maszyna ruszyła - jedziemy na następny OS. Powodzenia!
Sprawdzamy na liście startowej naszą godzinę 
startu i stawiamy się w wyznaczonym miejscu z odpowiednim zapasem czasu. Rajd rozpoczyna PKC-0, który często jest ulokowany na rampie startowej w reprezentatywnym miejscu miasta - bazy rajdu.
Po ceremonii przejazdu przez rampę i przywitaniu przez konferansjera jedziemy zgodnie z książką drogową na pierwszy oes. Jeszcze jeden PKC, a zaraz za nim start do pierwszego odcinka. Na PKC przyjeżdżamy w czasie określonym w książce drogowej. Jest on także 
naniesiony na karcie drogowej. Wjeżdżamy na PKC (o swojej minucie lub 1 minutę wcześniej) i gdy zegar pokaże naszą minutę podajemy kartę sędziemu PKC. Pamiętajmy o przygotowaniu do startu: założone i zapięte kaski, zapięte pasy, zamknięte szyby, włączone światła mijania.
Podjeżdżamy do linii startu i ponownie wręczamy kartę drogową, tym razem sędziemu startu, który wpisuje nam do karty godzinę startu. Ten wpis jest dla nas bardzo ważny nie tylko ze względu na sam OS. Faktyczna godzina startu to czas od którego liczymy czas dojazdu na następny punkt.
Oznacza to, że mając na dojazd np. 17 minut, musimy w tym czasie pokonać odcinek specjalny i dojazdówkę. Dlatego niezwykle ważne jest sprawne działanie na kolejnych punktach kontrolnych - m.in. mecie stop. Ale zanim na nią dojedziemy trwa to, po co
przyjeżdżamy na rajd - czyli walka z czasem na oesie. Kończy się ona wraz ze znakiem „mety lotnej”, po której mamy odcinek drogi do wyhamowania i spokojnego podjechania na metę stop. Tutaj sędzia wpiszę nam w kartę drogową nasz czas przecięcia
 mety lotnej i uzyskany rezultat. Maszyna ruszyła - jedziemy na następny OS. Powodzenia!
Opracowanie: Maciej Raczewski (speedzone.pl)
| 1 | Dawid Matysiak / Jarosław Galanty | 132 | 
| 2 | Krzysztof Wojnowski / Witold Wojnowski | 104 | 
| 3 | Michał Mierniczak / Marek Sadurski | 68 | 
| 4 | Krystian Itrich / Adam Hering | 60 | 
| 5 | Paweł Kiełbasa / Marcin Chromiński | 49 | 
| 6 | Mateusz Adrian / Jakub Korthals | 48 | 
| 7 | Piotr Szupryczyński / Marek Szupryczyński | 46 | 
| 8 | Waldemar Dziedzic / Marcin Bożkiewicz | 42 | 
| 9 | Jakub Frąszczak / Paulina Marzec | 39 | 
| 10 | Maciej Majczyna / Arkadiusz Błażejewski | 34 | 
| ZOBACZ WSZYSTKIE KLASYFIKACJE → | ||
Copyright © 2022 - 2023 - TopDrive Maciej Raczewski